Eilen treenailtiin pikkusen Staran kans kotioloissa. Pitkästä aikaa otin taas kapulan mukaan kuvioihin ja naksuttelin Staralle kun tarrasi kapulaan kiinni. Onneks ne vanhat takoamiset ei oo ihan kadonnu, vaan hienosti jo nostaa kapulan omatoimisesti :) Jo muutaman toiston jälkeen aloin viedä kapulaa kauemmas ja palkkasin, kun Stara haki kapulan ja käveli muutaman askeleen minua kohti. Siitä sitten pidensin aina välimatkaa. Loppuun tuli jo parit juoksuaskeleetkin, jee !! Vielä kun sais kapulan pysymään suussa myös sivulletullessa...Noo, hiljaa hyvä tulee.

Takapihalle mentiin sitten patukan kans riehumaan. Ja paljoo ei neitiä kyllä tarvinnu innostaa, se pomppi ku vieteriukko kun otin seuraamista patukkaleikin yhteydestä. Stara ei oo koskaan ollu noin energinen seuraamisessa ! Ihan positiivinen yllätys se kyllä oli, vaikkakin seuraaminen meni vähän läskiksi ku koira pomppi melkeen meikäläisen lantion korkeudelle. Päätin sitte koittaa palkkaamista lihapullalla, josko se ois rauhottanu pikku duracell-pupua.

Sain sitten kakaran vähän tasaantumaan, ja otin patukan kans seuraamisia ja täys- sekä vasemmalle käännöksiä. Täyskäännökset menee nykyään jo kivasti, ehkä vielä hiiieman tiiviyttä lisää nii voíla. Oon nyt parin viikon aikana muutamia kertoja kun on takapihalla seuraamista otettu, koittanu saada tuon vasemmallekäännöksen terävämmäksi. Eilen meni jo ihan hyvin, tosin siinäki sais olla pikkasen nopeampi reaktio koiralla kun se takapää tulee vähän jälessä (mutta tulee silti!!). Sekin kyllä varmasti sekottaa Staraa, kun täyskäännös on myös vasemman kautta ja saan tehdä sen ihan supernopeaa, että koira tajuaa tulla sieltä takakautti takas sivulle. Oon nyt tehny sitte niin, että normi käännöksessä vasemmalle oon hieman hidastanu vauhtia että Stara hoksaa, ettei kyseessä ole se täyskäännös.

Otin ulkona loppuun vielä pari kapulan hakua (vielä ei voi puhua noudosta.....heh) ja eka kerralla lähti huitelemaan kapulan kans omille teilleen. Sain silti naksuteltua pari kivaa kapulasuussakohtijuoksemista :D

 

Loppuun vielä hehkutukset: Tänään oli varmaan eka normaali toisen koiran ohittaminen lenkillä !! Oon nyt hihnalenkeillä aina naksutellu Staralle kontaktista ja tarjoaakin sitä aika usein (ainakin jos taskussa on herkkua..). Tänään sitten vastaan käveli mies jackrusselin kans, ja valmistauduin taas "jee ihanaa koira minä tahon ton luo !!!"- pomppimiskohtaukseen. Mutta! Stara näki vastaantulijat, vilkas mua (lihapullaa), katto niitä uuestaan, käveli mun vierellä löysällä hihnalla, ja ohitettaessa katto mua taas (lihapullaaaaa) ! Ja niiden mentyä ohi jatko matkaa ihan normisti. Ihime koira ! Ku olis aina tuommone.....